Under hösten har Tillsammans Sthlm och Apollo producerat en större mängd rörligt och stillbilds-content för såväl egna kanaler som sociala medier. Bakgrunden till denna stora satsning är att Apollo vill stärka sin närvaro digitalt och parallellt befästa sin position som specialist på Greklandsresor genom att visa upp såväl resmål som miljöer på ett genuint sätt.
Apollo som firar 30-årsjubileum nästa år, började sin verksamhet som Greklandsspecialister men är idag Nordens tredje största researrangör med ett brett utbud av resor och tilläggsprodukter. Vid sidan om det nya kommunikationskonceptet kommer man framöver att lägga mycket kraft på contentsidan. Mer om charterresor finns hos chartertankar.se. Information och tips om charterresor till hela världen.
– Vi vill skapa en plattform av kanaloberoende lättillgängligt innehåll som snabbt kan bredda vår närvaro samtidigt som våra produkter presenteras på ett sätt som rimmar med vårt kommunikationskoncept ”Charter på riktigt”, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef på Apollo.
– Vi håller på att ta vårt arbete kring innehåll till helt nya nivåer. Dels ur ett storytellingperspektiv, dels produktionstekniskt där vi satsar stort på att hitta nya och oväntade sätt att visa våra resmål, säger Eva Lundström.