Med anledning av 30 års firande så kommer Apollo under de första ”jubileumsdagarna” att ha erbjudanden som speglar det breda utbud av resor från grekiska charterpärlor, magiska Dubai till flexibla storstadspaket med reguljärflyg.
Apollo har idag ett brett utbud av resor med allt från klassiska charterupplevelser till nya spännande flexibla produkter där du själv väljer stad eller strand och hur länge du vill vara borta. Apollos träningsprodukt Apollo Sports har snabbt har vuxit och är idag störst i Sverige på arrangerade träningsresor. Förr var urvalet av charterresmålen för svenskar främst kopplat till europeiska destinationer och medelhavsländer som Grekland och Spanien, Thailand och andra långväga exotiska resmål var paradis utom räckhåll för de flesta. Att åka på charter är mysigt och ett enkelt sätt att resa, i alla fall om man ska tro chartermannen. Det verkar också bli populärare.
– Idag ser allting väldigt annorlunda ut, utbudet av fantastiska och intressanta resmål som våra resenärer efterfrågar finns nu presenterade i Apollos program, det har varit en enastående resa, säger Apollos Sverigechef Peter Browall.
Apollo är en av Nordens ledande researrangörer och de arrangerar charterresor, träningsresor, kryssningar och rundresor.
Under hösten har Tillsammans Sthlm och Apollo producerat en större mängd rörligt och stillbilds-content för såväl egna kanaler som sociala medier. Bakgrunden till denna stora satsning är att Apollo vill stärka sin närvaro digitalt och parallellt befästa sin position som specialist på Greklandsresor genom att visa upp såväl resmål som miljöer på ett genuint sätt.
Apollo som firar 30-årsjubileum nästa år, började sin verksamhet som Greklandsspecialister men är idag Nordens tredje största researrangör med ett brett utbud av resor och tilläggsprodukter. Vid sidan om det nya kommunikationskonceptet kommer man framöver att lägga mycket kraft på contentsidan. Mer om charterresor finns hos chartertankar.se. Information och tips om charterresor till hela världen.
– Vi vill skapa en plattform av kanaloberoende lättillgängligt innehåll som snabbt kan bredda vår närvaro samtidigt som våra produkter presenteras på ett sätt som rimmar med vårt kommunikationskoncept ”Charter på riktigt”, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef på Apollo.
– Vi håller på att ta vårt arbete kring innehåll till helt nya nivåer. Dels ur ett storytellingperspektiv, dels produktionstekniskt där vi satsar stort på att hitta nya och oväntade sätt att visa våra resmål, säger Eva Lundström.
Nyheter och tips om svenska sidor och senaste nytt i Sverige